قیمت یک لیتر اسانس نعناع

اسانس نعناع (mint essential oil) از جمله طعم دهنده هایی به شمار می رود که در صنایع غذایی مصارف بیشماری دارد. آیا می دانید قیمت اسانس نعنا در یک لیتر در بازار چگونه تعیین و نرخ گذاری می شود؟ فروش اسانس نعنا علاوه بر بازارهای داخلی پتانسیل حضور در بازارهای جهانی را نیز دارد.

اسانس ها یا همان طعم دهنده های گیاهی در کشور به میزان قابل توجهی تولید می شوند زیرا انواع گونه های گیاهی به صورت طبیعی یا پرورشی به راحتی قابلیت رشد در مناطق مختلف کشور را دارند. در کنار اسانس نعنا، فروش اسانس نعنا فلفلی هم رونق زیادی دارد.
اسانس نعنا به علت خواص درمانی بیشمار و طعم و عطر بی نظیری که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
گیاه نعناع یا در لفظ ایرانیان نعنا در گروه سبزی های خوراکی قرار می گیرد که همیشه بر سر سفره ما ایرانیان وجود دارد. این گیاه به دو صورت خودرو و پرورشی در نقاط مختلف ایران رشد می کند. نمونه خودرو آن نعناع کوهی نام دارد که در برخی از مناطق محلی به آن (فری یا پادونه) نیز می گویند. خواص درمانی این گیاه باعث شده تا از فرآورده های صنعتی آن به میزان زیادی استفاده کنند.

قیمت اسانس نعنا

فروش اسانس نعنا با خواص شگفت انگیز

از جمله خواص نعناع که طبیعتی گرم و خشک نیز دارد عبارت است از:

  • مقوی و درمان کننده ناراحتی های معده
  • کاهش دهنده دردهای عصبی و مفصلی
  • درمان خونریزی سینه
  • مدر بودن
  • جلوگیری از تشنج و سردردهای تنشی

بنابراین عرق گیاهی نعناع برای درمان انواع بیماری ها موثر خواهد بود. جهت نتیجه گیری بهتر می توانید اسانس نعناع را که بسیار غلیظ است را در یک لیوان آب و چند قاشق شکر حل کرده و میل نمایید.

قیمت اسانس نعنا

قیمت اسانس نعنا

این اسانس در بازار به دو صورت صنعتی و با استفاده از روش های سنتی تهیه و به فروش می رسد.نمونه سنتی آن از طریق تقطیر با آب تولید می شود و از غلظت و کیفیت بسیار بالایی برخورد است.

البته نمونه هایی از طعم دهنده نعنا صنعتی نیز به کشور وارد می شود. این طعم دهنده ها در گرید خوراکی هستند ولی فاقد خواص نعنا می باشند.
این نوع اسانس ها صرفا بو و طعم نعنا را دارند. قیمت اسانس نعنا صنعتی در مقابل اسانس نعنا طبیعی پایین تر می باشد. در مجموعه عطر و طعم چاشنا اسانس های گیاهی مختلفی تولید می شود. این اسانس ها در سطوح مختلف کیفی قابل تولید هستند. قیمت اسانس نعنا خالص در سال ۱۳۹۸ در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است که این قیمت تا یک سوم می تواند کاهش یابد. با توجه به نیاز بازار و توسعه صادرات این محصولات ،قیمت صمغ باریجه و به تبع آن قیمت اسانس باریجه افزایش داشته است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما