قیمت خرید هر کیلو صمغ و اسانس باریجه صادراتی

خرید اسانس باریجه galbanum essential oil با توجه به اینکه از چه بخشی از گیاه به دست آمده باشد متفاوت است. آیا قیمت اسانس باریجه صادراتی حاصله از بذر باریجه با اسانس صمغ باریجه با توجه به تغییر خواص می تواند متفاوت باشد؟

گیاه باریجه را می شناسید؟

این گیاه که نام های معروف فارسی آن باریجه، بیرزد، بارزد، اشق یا قاسنی است، در زبان عربی به آن قنه گفته می شود. اندام های این گیاه سرشار از بوی تند و مخصوصی می باشند. با نزدیک شدن به این گیاه این بوی تند قابل استشمام است. ریشۀ گیاه باریجه که صمغ باریجه از آن خارج می شود دارای رنگ قهوه ای مایل به سیاه و شبیه ریشه ی چغندر قند می باشد. اطلاعات کامل تر در مورد گیاه باریجه را در اینجا بخوانید.

 

قیمت اسانس باریجه

 

صمغ باریجه چگونه به دست می آید؟

صمغ باریجه  با نام علمی Ferula golbaniflua می باشد و نام انگلیسی آن galbanum و از خانواده Umbelliferae یا چتریان می باشد. صمغ باریجه حاصل شیرابه های مجاری گیاه باریجه است که با ایجاد شکاف بر روی ساقه گیاه بوجود می‌آید. باریجه ارزش علوفه‌ای چندان زیادی ندارد ولی به سبب وجود همین ماده ای که از آن خارج می شود اهمیت بسزائی در بین گیاهان داروئی کسب کرده کرده است. برخی اوقات در اثر نیش حشرات شیره آن خارج و در مجاورت هوا سفت می شود. به مرور زمان به رنگ زرد، مایل به قهوه‌ای یا سبز تغییر رنگ می دهد. شیره ی این گیاه شبیه صمغ آنغوزه‌ می باشد

قیمت اسانس باریجه

صادرات و قیمت صمغ باریجه در ایران

در سال ۲۰۱۶ ،ارزش صادرات گياهان دارويي و فرآورده هاي آن برابر ۴/۱۷ ميليارد دلار و ارزش واردات آن برابر ۱۸ ميليارد دلار بوده است. عمده ترين صادركننده گياهان دارويي و فرآورده هاي آن همچون اسانس ها و صمغ ها در جهان كشورهاي هند، چين، امريكا، آلمان و فرانسه مي باشند. صادرات صمغ و اسانس صمغ باریجه به دلیل مصارف گوناگون دارویی و صنعتی می تواند رونق زیادی پیدا کند. بنابراین خرید و فروش صمغ باریجه ارزش اقتصادی بالایی برای روستاییان و صادر‌کنندگان دارد. گرچه در سال‌های اخیر با بهره‌برداری های غیر اصولی و به دنبال آن عدم‌ احیای گیاه باریجه در خطر انقراض قرار گرفته‌ است. لازم است در این خصوص ضمن توجه به بازار خرید اسانس رازیانه در خصوص حفظ این گیاه ارزشمند برنامه ریزی صورت گیرد.

قیمت اسانس باریجه صادراتی

با توجه به نیاز بازار و توسعه صادرات این محصولات ،قیمت صمغ باریجه و به تبع آن قیمت اسانس باریجه افزایش داشته است. با توجه به اینکه اسانس باریجه هم از بذر و هم صمغ قابل استحصال است، میزان مواد موثره در این دو اسانس متفاوت است و این موضوع باید در خرید اسانس باریجه مورد توجه قرار گیرد.
مجموعه چاشنا با تولید اسانس باریجه از صمغ آن که دارای درصد بیشتری از اسانس نیز می باشد سعی در توسعه صادرات این محصول دارد. قیمت اسانس صمغ باریجه در سال ۹۸ عددی بین ۶۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده است. در خصوص قیمت اسانس بذر باریجه بین ۴۰۰ تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است قیمت قطعی این نوع اسانس باید در وقت خرید استعلام شود.

17

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما