قیمت فروش اسانس نعناع هندی

آیا می دانید نعناع هندی چیست؟ اسانس این نوع نعناع که در کشورهای دارای آب و هوای گرمسیری و حاره ای رشد می کند بسیار پرمصرف است و به همین علت قیمت فروش آن در بازار ایران نسبت به دیگر نمونه ها بالاتر می باشد.
اسانس نعناع مانند هر اسانس گیاهی دیگر دارای خواص منحصر به فرد و مفیدی برای بدن می باشد. اسانس نعناع هندی که در کشورهای خاصی تهیه و تولید می شود برای مصارف تولیدی به کار گرفته می شود و هر ساله حجم زیادی از بشکه های آن از طریق واردات و جهت مصارف خوراکی یا تولیدی وارد کشور می شود.

نعناع هندی چیست؟

بیش از بیست گونه مختلف گیاه نعناع در سراسر دنیا رشد می کند که از نظر خواص تقریباً دارای شباهت هایی با یکدیگر می باشند. گونه هایی مانند نعناع آبی، نعناع زینتی، نعناع هندی، نعناع فلفلی و پونه را می توان از شناخته شده ترین انواع آنها نام برد.
یک گونه آن که نعناع هندی نام دارد همانگونه که از نامش بر می آید در کشور هند رشد می کند اما امروزه در کشورهای دیگری مانند چین، اندونزی و تایلند نیز کشت می شود. این گیاه در آب و هوای گرم رشد می کند و دارای گل هایی ریزی به رنگ های سفید و صورت است. برگ های آن پهن و بلند و دارای پرزهای اندکی می باشد.
جهت تکثیر نیز معمولاً از بذر آن استفاده می کنند که بسیار ریز و کوچک است. از عصاره آن عرق یا اسانسی به نام عرق نعناع هندی تولید می شود و به اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران نیز صادر می شود.

فروش اسانس

فواید اسانس نعناع

اسانس نعناع مانند هر گیاه دیگری دارای فواید بیشماری می باشد. از آنجایی که این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است مصرف عرق یا اسانس آن به صورت شربت برای افراد سرد مزاج تاثیر بسیار زیادی دارد. از فواید آن نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • همانگونه که می دانید از برگ خشک نعناع در ایران جهت مزده دار کردن ماست یا دوغ استفاده می شود. اما علت اصلی آن گرفتن سردی ماست و دوغ به وسیله آن می باشد.
  • از برگ تازه آن به همراه انواع غذا و به ویژه پنیر در وعده صبحانه می توان اشاره کرد که برای تقویت معده بسیار مناسب است.
  • مصرف عرق یا اسانس آن به صورت شربت بادشکن است و دل پیچه را درمان می کند.
  • جهت تقویت اعصاب مناسب و آرامش بخش است.
  • از دم کرده برگ آن به عنوان چای نیز می توان چند روز در ماه استفاده کرد.
  • جویدن برگ نعناع یا خوردن اسانس آن دهان را خوشبو می کند.
  • برای دردهای عضلانی نیز مناسب خواهد بود.
خوشبختانه مصرف نعناع در ایران بسیار رایج است و معمولاً در سبزی و پای سفره تمام ایرانیان از آن استفاده می شود.

قیمت اسانس نعناع هندی

همانگونه که گفته شد گونه هندی آن به صورت اسانس وارد بازار کشور می شود که عموماً در صنایعی مانند تولید انواع مواد غذایی و جهت معطر کردن و طعم دادن به تولیداتی مانند کیک، بیسکویت، بستی و … استفاده می شود.
قمیت اسانس نعناع به علت وارداتی بودن تحت تاثیر تغییر در ارز یا میزان واردات، قیمت فروش یک لیتر اسانس نعناع از کشور واردکننده و بسیای موارد دیگر دارای نوسان است و کسانی که قصد خرید عمده آن را دارند باید قبل از اقدام به خرید از بازار فروش و قیمت آن در مراکز عرضه کننده اطلاعات کاملی را کسب نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما