مرکز خرید اسانس گیاهی آکالیپتوس

کاربردهای انواع اسانس گیاهی آکالیپتوس چیست؟ در مرکز خرید اسانس های ایرانی به راحتی خواهید توانست بهترنی نوع آنها را با قیمت مناسب خریداری نمایید.
در این مقاله گیاه آکالیپتوس را به شما معرفی کرده و انواع اسانس تولید شده همراه با کاربردهای موثر آنها را برای شما شرح خواهیم دادیم. گیاهی که عصاره و اسانس آن امروزه در صنایع و رفع بسیاری از بیماری ها موثر است و در بازار از فروش مناسبی برخوردار است.

درخت آکالیپتوس

آکالیپتوس نام بومی درختی بومی کشور استرالیا است که اندازه بلندی آن به حدود ۱۴۵ متر می رسد. از ویژگی های این درخت می توان به عدم نیاز به آب در طول سال اشاره نمود زیرا ریشه های این درخت تا عمق زیادی در زیر زمین پیشروی می کنند و خود را به سفره های آب های زیرزمینی می رسانند. بر اساس گفته برخی ریشه این نوع درخت اندازه بلندی و طول خود درخت است.
اندازه تنه درخت آکالیپتوس که از خانواده و تیره گیاهان موردی به شمار می رود گاهی به حدود ۲۵ متر نیز می رسد. در ایران از این درخت در مناطق جنوبی زیاد کشت می شود و امروزه که بحث کویر زدایی و جلوگیری از آلودگی های هوا مطرح است کاشت این گونه درخت در شهرهای جنوبی مانند خوزستان به اوج خود رسیده است. علت آن نیز همان عدم نیاز به آب در طول سال است.

خرد سانس

تولید اسانس آکالیپتوس

از برگ های این درخت که بوی تندی دارند جهت تولید اسانس استفاده می کنند. اسانس آکالیپتوس مانند هر نوع اسانس گیاهی دیگری به دو صورت مایع و پودری به بازار عرضه می شود. از آن در موارد بسیاری جهت خوشبو کردن یا استفاده به عنوان عصاره ای دارویی برای بخور دادن جهت رفع بسیاری از بیماری ها استفاده می شود اما از مهمترین کاربردهای آن عبارت است از:

  • ضدعفونی کردن استخرها، سونا و پارک های آبی
  • درمان بیماری های تنفسی مانند سینوزیت با بخور دادن اسانس آکالیپتوس
  • تسکین دادن جای نیش حشرات با مالیدن اندکی عصاره مایع آن
  • بکارگیری آن در صنایع غذایی مختلف مانند تولید آدامس با طعم آکالیپتوس
  • تسکین دردهای عضلانی
  • کاهش دردهای ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد
  • ضدعفونی کردن محیط خانه با بخورد عصار آکالیپتوس
اسانس گیاهی
توجه داشته باشید که هیچ گاه اسانس مایع یا پودری آن نباید به صورت خوراکی مصرف شود زیرا به علت غلظت بالا و مواد افزودنی که در تولید آن به کار برده می شود خطر مرگ را افزایش می دهد.

از کجا باید خرید؟

سوالی که برای افراد بسیاری پیش می آید. در شهرهای بزرگ کمتر کسی با خواص اسانس گیاهی آکالیپتوس و حتی نام آن آشنایی دارند. این نوع اسانس اغلب جهت مصرف دارویی و خوراکی تهیه می شود. مصرف دارویی آن که اغلب برای رفع علائم سرماخوردگی و کوفتگی بدن است و به صورت مایع در بازار عرضه می شود.
برای خرید اسانس آکالیپتوس می توانید به داروخانه ها یا عصاری ها مراجعه کنید اما خرید اسانس خوراکی آکالیپتوس اغلب به طور عمده و توسط شرکت ها و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی صورت می گیرد. برای خرید عمده آن نیز باید به نمایندگی ها یا مرکز فروش انواع اسانس های گیاهی و میوه ای ایرانی و خارجی در تهران یا دفاتر کارخانجات تولیدی مراجعه شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما