قیمت فروش اسانس پودری زعفران

مصارف اسانس پودری و مایع زعفران خوراکی در چه صنایعی است؟ آیا قیمت فروش این دو نمونه در بازار متفاوت است؟ به جز ایران کدام کشورها به عنوان تولید کنندگان این گیاه طلایی شناخته شده هستند؟
زعفران گیاهی است که از یک پیاز کروی شکل می روید، پیازی به رنگ قهوه ای که در فصل زمستان رشد می کند و از آن یک گل بنفش رنگ با سه کلاله زعفران به وجود می آید. اگر شیوه پرورش زعفران ها کاملاً ارگانیک باشد گاهی کلاله ها به چهار یا پنج عدد نیز می رسند. این کلاله ها همان زعفرانی هستند که به شکل های مختلف از آن بهره می بریم.
به طور میانگین برای تولید یک کیلو زعفران خشک مصرفی باید حدود ۵ کیلوگرم کلاله زعفران از مزارع برداشت شود. برای برداشت ۵ کیلو زعفران خالص نیز نیاز به حدود ۲۰۰ هزار گیاه زعفران خواهد بود.

تولیدکنندگان جهانی زعفران

خواستگاه این گیاه بیشتر در مناطق کشورهای جنوب غربی آسیا و اروپا می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده زعفران در دنیا می باشد که حدود ۸۰ درصد از زعفران مصرفی دنیا را تامین می کند. بعد از ایران نیز کشور اسپانیا به عنوان دومین تولید کننده شناخته شده است که حدود ۱۲ درصد از نیاز جهانی به زعفران توسط این کشور تامین می شود.

اسانس زعفران چیست؟

همانطور که می دانید قیمت یک گرم زعفران بسیار گران است و همه مردم توانایی خرید آن را ندارند، به همین علت بسیاری از شرکت ها مبادرت به تولید اسانس زعفران می کنند. اسانسی که مانند همه اسانس های گیاهی از روش تقطیر با آب یا بخار تولید می شود. این نوع اسانس نیز به دو صورت پودری و مایع در بازار با برندهای مختلف وجود دارد. توجه کنید که اسانس زعفران هیچ گونه ماده افزودنی یا رنگ خوراکی ندارد و این موضوع را از بو و عطر اسانس خواهید فهمید.

اسانس زعفران چیست؟

کاربرد اسانس های زعفران

توجه کنید که تمامی اسانس ها به دو صورت خوراکی و غیر خوراکی تهیه و تولید می شوند. اسانس زعفران نیز از این دسته مستثنی نیست و از هر دو نوع در بازار عرضه می شود. از نوع خوراکی آن معمولاً در صنایع تولید مواد غذایی، بستنی سازی ها، رستوران و آشپزخانه های بزرگ به کار می برند که نوع پودری آن را باید در آب گرم حل کرده و سپس به مواد مورد نیاز خود اضافه کنند.
اسانس غیر خوارکی زعفران نیز در ایران اغلب در صنعت فرش سازی جهت رنگ نخ ها، صنعت دارویی و صنایع آرایش و بهداشتی استفاده می شود.
قیمت اسانس های طبیعی که هیچ گونه مواد افزودنی یا رنگ های خوراکی ندارند به مراتب گران تر از دیگر نمونه ها در بازار هستند. فروش اسانس زعفران از طریق نمایندگی تولید کننده ها یا واردکنندگان صورت می گیرد که جهت استعلام قیمت می توانید با آنها در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما