قیمت صادرات بهترین اسانس گل محمدی ایران

خرید و فروش بهترین گلاب ربیع گل محمدی با اهداف صادراتی با چه قیمت در ایران انجام می شود؟ ایران از این لحاظ تا چه حد موفق بوده است؟
با این که کشور پهناور ما به لحاظ سطح زیر کشت گل محمدی و نیز تولید گلاب، در جهان حائز رتبه ی بالایی است اما در زمینه تولید اسانس حرف چندانی در بازارهای جهانی برای گفتن ندارد.



قیمت جهانی اسانس گل محمدی

برای هر لیتر اسانس در بازارهای صادراتی بسته به آنالیز و کیفیت محصول چیزی بین ۴ تا ۱۰ هزار دلار قیمت گذاری انجام می شود که با توجه به ارزش بالای صادراتی این محصول بعضی کشورها از جمله بلغارستان گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و ایران سهم اندکی را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

سهم ایران از صادرات اسانس گل محمدی
جای تاسف است که با وجودی که حدود ۷۵% گل محمدی دنیا در مزارع ایران به مساحتی در حدود ۱۵ هزار هکتار کشت می شود اما سهم ایران از تولید و صادرات گلاب ربیع با پودر طلا گل محمدی کمتر از چهارهزار لیتر است و این یعنی از دست دادن بازاری پر سود در رقابت با کشورهایی که سطح زیر کست بسیار پایین تری از ما دارند.

خوشبختانه اخیرا برخی شرکت ها با توجه به این مساله در صدد حضور در بازار صادرات اسانس گل محمدی هستند چرا که کاربرد این اسانس ارزشمند نه تنها در صنایع دارویی، آرایش ، بهداشتی و غذایی است بلکه اثرات درمانی فوق العاده استنشاقی آن نیز در سالن های آروماتراپی اثبات شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما