طرز تهیه اسانس خوراکی وانیل

اسانس خوراکی وانیل از جمله پرمصرف‌ترین طعم‌دهنده های خوراکی در دنیا به شمار می رود. در اینجا سعی می کنیم به زبان ساده، طرز تهیه آن در خانه را برای شما آموزش دهیم. وانیل، گیاهی است که گلاب ربیع یا عصاره آن به دو صورت پودری و مایع در دنیا شناخته شده است. همچنین به عنوان پرمصرف‌ترین اسانس به شمار می آید.

 

وانیل در کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا به عنوان یک طعم دهنده قوی آن را در آشپزی و شیرینی‌پزی به کار می گیرند. در بازار انواع مختلف این نوع اسانس با ترکیبات و بسته بندی های مختلف به فروش می رسد. اما در اینجا دو روش ساده تهیه آن را آموزش خواهیم داد. آموزش این روش ها برای کسانی که همه چیز را به صورت طبیعی و ارگانیک در خانه درست می کنند، مناسب است.

 

اسانس وانیل

 

 

 

مواد لازم جهت تهیه اسانس وانیل خوارکی

در ابتدا باید اشاره کنیم دو روش را در این مقاله آموزش خواهیم داد. روشی که در آن از درصد کمی الکل در ترکیبات استفاده می شود. روش بعدی که ساده و بدون الکل است. از ویژگی برتر اسانس وانیل خانگی می توان به رنگ قهوه ای تیره و براق آن اشاره کرد.

 

رنگی که از وانیل تازه و خالص به دست می آید. در حالی که بسیاری از گلاب ربیع با پودر طلا های آماده از ترکیب رنگ های صنعتی و مصنوعی به این رنگ می رسند. برای تهیه اسانس وانیل در خانه، شما به دو تا سه عدد وانیل، گلیسیرین، بطری شیشه ای درب‌دار و چاقو تیز جهت برش زدن وانیل احتیاج خواهید داشت.

 

در ابتدا گلیسیرین را درون بطری بریزید. سپس غلاف وانیل را با یک چاقوی تیز برش بزنید و مغز آن را از پوسته جدا کنید. اکنون مغز وانیل و پوسته را به گیلیسرینی که در شیشه ریخته‌اید اضافه کنید. درب آن را به گونه‌ای ببندید که هیچ‌گونه هوایی به درون بطری نفوذ نکند. این ترکیب باید به مدت ۶ الی ۷ هفته در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شود تا اسانس وانیل به غلظت لازم برسد.

 

فروش اسانس گیاهی

 

 

 

تولید انواع اسانس گیاهی

مجموعه چاشنا به عنوان یکی از مجموعه های تولیدی بازرگانی، در زمینه تولید، فروش و صادرات انواع اسانس های گیاهی فعالیت می کند. همچین در زمینه انواع طعم دهنده های صنایع غذایی بهترین کیفیت را با متریال آلمانی ارائه می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما