خرید آنلاین اسانس وانیل مایع

اسانس وانیل مایع مانند هر نوع اسانس دیگر در صنایع مختلفی به کار برده می شود اما آیا می دانید چرا امروزه مصرف و به طبع خرید و فروش آنلاین این اسانس خوراکی رو به افزایش است؟
انواع اسانس، مایع یا پودرهایی هستند که از انواع میوه ها و هر گونه گیاهی جهت استفاده آنها در تولید انواع مواد غذایی به کار برده می شود. مهمترین و اولین نقش اسانس ها طعم دادن است. طعم دادن به انواع غذا و خوراکی صنعتی و خانگی که باعث تغییر و تحول در آنها شده است.
وانیل مایع و اسانس وانیل در واقع یکی هستند که گاهی به نام اسانس وانیل مایع نیز گفته می شود. این مایع تیره رنگ است و وجود آن در کیک، شیرینی و دسر مخصوصا در بستنی سازی آن ها را معطر می کند.
وانیل میوه گیاهی استوایی از خانواده ارکیده است و مصرف بسیار گسترده ای در سراسر جهان دارد. اگر زعفران گران قیمت ترین ادویه جهان است، وانیل، از این نظر در رتبه دوم قرار دارد.
مصرف وانیل قدمت بسیار طولانی داشته و نخستین بار توسط سرخپوستان قبیله توتوناک در مکزیک کشت و مصرف شده است؛ تا اواسط سده نوزدهم نیز هنوز مکزیک یکه تاز و تنها تولیدکننده وانیل در سراسر جهان بود. امروزه اما ماداگاسکار و پس از آن اندونزی و مکزیک به ترتیب در رتبه های اول، دوم و سوم تولید جهانی وانیل قرار دارند.

دانستنی هایی درباره وانیل

دانه های وانیل دارای یک تا دو درصد وانیلین هستند که ترکیبی شیمیایی به نام (۴ هیدروکسی ۳ متوکسی بنزالدهید) است؛ عطر مطبوع و طعم دلپذیر وانیل نیز به خاطر وجود همین ترکیب وانیلین است. مصرف روزانه وانیل به میزان یک گرم در روز و به مدت چهل روز پیاپی برای درمان بیماری سیکل سل توصیه می شود.

خرید اسانس

اسانس وانیل و کاربردهای آن

این نوع اسانس مانند هر نوع اسانس دیگری از قسمت مورد استفاده گیاه به دست می آید. اسانس وانیل مایع از دانه های سیاه رنگ آن که در یک غلاف قرار گرفته اند تولید می شود. این اسانس مایعی با طعمی ترش و شیرین است که معمولاً برای مزده دار کردن انواع غذاها یا نوشیدنی ها، کیک ها و شیرینی ها به کار می برند.
بیشترین میزان مصرف وانیل در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند، مالزی، تایوان و کشور چین به ثبت رسیده است. آنها برای پخت هر نوع غذایی وانیل را به عنوان یک طعم دهنده و جایگزینی برای مصرف کمتر نمک و انواع ترشیجات می داند. طعم ملس آن باعث افزایش محبوبیت آن در دیگر کشورهای دنیا نیز شده است.

اسانس وانیل

واردات اسانس وانیل

همانگونه که اشاره شد کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله مصرف کنندگان وانیل مایع هستند که معمولاً بزرگتین واردکنندگان نیز محسوب می شوند. در ایران انواع اسانس وانیل مایع با برندهای خارجی عرضه می شود که اغلب ساخت کشور اندونزی و چین است. خرید اسانس وانیل وارداتی اغلب توسط شرکت های پخش صورت می گیرد و بیشترین مشتریان آنها نیز قنادی ها، شیرینی پزهای حرفه ای و کارخانجات تولید کیک و شیرینی می باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما