خریدار اسانس گل محمدی مرغوب

آیا می دانید کدام یک از شهرهای ایران مرغوب‌ترین اسانس گل محمدی را تولید می کنند؟ در بازار انواع خریداران به دنبال خرید اسانس اصل هستند. برخی از آنها خریدار این محصول با بهترین قیمت، جهت صادرات به کشورهای اروپایی و آمریکا می باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

سرتاسر سرزمین پهناور ایران مملو از باغها و مزارع پرورش گل محمدی است. گل هایی که در هر آب و هوایی به خوبی رشد می کنند. همچنین گل های آنها در بهار، نوید دهنده تولید گلاب اصل و مرغوب می باشد. از این رو خریداران زیادی از سرتاسر دنیا برای خرید آن به ایران می آیند.

 

در بین تمام محصولاتی که از عرق گل محمدی استخراج می شوند، اسانس بیشترین تقاضا را در بازار به ویژه بازارهای خارجی به خود اختصاص داده‌است. اسانس گل محمدی ایرانی به علت درصد خلوص بالایی که دارد، در بازار جهانی با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد. همچنین این محصول در صنایع بسیاری کاربرد دارد.

 

طرز تهیه اسانس گل محمدی

همانطور که می دانید، اسانس ها به عنوان پایه اصلی تولید برخی از محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی به کار برده می شوند. از این رو به عنوان طعم دهنده یا معطر کننده به کار می روند. در بین تمام اسانس های گیاهی، میوه ای، خوراکی و شیمیایی، اسانس گل محمدی در رتبه اول فروش در دنیا قرار دارد. در نتیجه شرکت های بسیاری به دنبال خرید آن هستند.

 

بیشترین کاربرد این اسانس، برای تولید عطر، ادکلن و لوازم آرایشی می باشد. شرکت های تولید کننده اروپایی مانند: تولید کنندگان فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی و کانادایی بیشترین تقاضا را برای خرید اسانس گلاب ایرانی دارند.

 

تقطیر، فشردن گیاه و استخراج اسانس از راه ترکیب با حلال، سه روش تولید اسانس گیاهی می باشند. البته در ایران برای تولید اسانس از روش اول یعنی تقطیر استفاده می کنند.

 

روش تقطیر با آب یا بخار صورت می گیرد. در این روش از روش تقطیر با آب استفاده می شود. در این روش میزان تعیین شده‌ای از گلبرگ های گل محمدی را با آب مخلوط می کنند. بنابراین هر چقدر میزان گل موجود در آب بیشتر باشد، خلوص اسانس به دست آمده نیز بیشتر است.

 

بخارهای حاصل از جوشاندن این ترکیب، بعد از انتقال یافتن به ظرف دیگری که در آب سرد قرار دارد به مایع تبدیل می شود. سپس آن را با جوشاندن مجدد به صورت یک مایع غلیظ به نام اسانس تبدیل می کنند. اسانس گل محمدی به دست آمده از این روش بسیار خالص است. اگر در تهیه آن از گل های کاملاً ارگانیک استفاده شده‌باشد، عطر بی‌نظیری دارد.

اسانس گل محمدی

صادرات اسانس ایرانی

شهرستان کاشان و دیگر شهرهای آن، مانند: قمصر و نیاسر بزرگترین تولید کننده اسانس گل محمدی در ایران هستند. مرغوب‌ترین اسانس ها در این شهرها تولید می شوند. البته در شهرهای دیگر مانند: میمند و کرمان نیز صادرات اسانس مرغوب گلاب صورت می گیرد.

 

علاوه بر این شهرها، کارخانه های گلاب‌گیری صنعتی نیز یکی دیگر از قطب های تولید کننده و صادر کننده اسانس گل محمدی هستند. در بین همه آنها کارخانه گلاب‌گیری زهرا در کرمان، بزرگترین صادر کننده اسانس صنعتی گل محمدی به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما