تولید انواع اسانس میوه ای خوراکی

آیا می دانید در ایران کدامیک یک از انواع اسانس های میوه ای و خوراکی پرفروش تر هستند؟ اسانس ها و طعم دهنده هایی که علاوه بر تولید در داخل به میزان قابل توجهی از طریق واردات به بازار مصرف وارد می شوند و فروش مناسبی نیز دارند.
در گذشته های دور محصولی به نام اسانس یا طعم دهنده وجود نداشت بلکه برای مزه دار کردن هر نوع محصولی که اغلب به صورت سنتی در خانواده ها تولید می شد از گیاهان استفاده می کردند اما به مرور زمان و با ساخت دستگاه های تولیدی اسانس ها نیز پا به عرصه تولید گذاشتند.
ابتدا این اسانس های گیاهی بودند که به وسیله تقطیر با آب یا بخار به شیوه های سنتی تولید می شدند و باید گفت ایران نیز از جمله اولین کشورهای تولید کننده بوده است. نمونه بارز آن تولید اسانس گلاب از گل محمدی که نمونه ایرانی آن در دنیا مشهور است. اسانس میوه ای نیز بعد از اسانس های گیاهی با هدف تولید محصولات خوراکی با طعم های طبیعی تر تولید شدند.

انواع اسانس میوه خوراکی

اسانس میوه ای خوراکی را باید در سه گروه اسانس های مایع، پودری و روغنی طبقه بندی کرد. اسانس مایع خوراکی از جمله نمونه های پرکاربرد به شمار می رود که در تمام صنایع تولیدی که نیاز به طعم دهنده و تغییر طعم یا رنگ محصول مورد نظر است به کار برده می شود زیرا بکارگیری آن بسیار راحت و آسان تر از نمونه های دیگر است.
اسانس خوراکی پودری اغلب برای محصولاتی به کار می رود که در تولید آنها نیاز به کاربرد آرد می باشد به این معنا که بیشترین مصارف اسانس های میوه ه ای پودری بر پایه آرد است. محصولاتی مانند بیسکویت، کیک و انواع نان ها را باید در این گروه قرار داد.
اسانس های روغنی به علت اینکه قابلیت حل شدن آنها در آب اندکی سخت تر است کمتر مورد توجه تولید کنندگان قرار دارد اما اگر از برندهای معتبر و نمونه های اصلی خریداری شود به مراتب دارای کاربردهای بهتری خواهند بود.
برای تولید انواع نوشیدنی ها مانند آب میوه ها، نوشابه های گازدار یا در تولید بستنی، شکلات، پاستیل، آبنبات و حتی محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی از انواع اسانس میوه مایع و روغنی با طعم های مختلف استفاده می کنند.

تولید اسانس میوه

تولید اسانس میوه خوراکی

در ایران انواع اسانس میوه (اسانس پرتقال، موز، توت فرنگی، نارگیل) از جمله پرفروش ترین ها محسوب می شوند که به میزان قابل توجه ای توسط شرکت هایی با سابقه طولانی تولید می شود که از کیفیت و استانداردهای لازم و تعیین شده نیز برخوردار هستند اما با این وجود انواع اسانس میوه با برندهای خارجی و وارداتی نیز از رقیبان جدی تولید کنندگان ایرانی به شمار می روند که توسط بازرگانی ها و واردکنندگان به بازار وارد می شوند.
برای تهیه اسانس میوه یا انواع اسانس های گیاهی خوراکی با هر نوع برندی بهترین مسیر انتخاب نمایندگان و شرکت هایی است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و به خوبی می دانند چه نوع اسانس با کدام برند برای کار شما لازم و از نظر کیفیت و قیمت مناسب تر خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما