تولیدکنندگان انواع اسانس خوراکی در ایران

آیا می دانید کدام شرکت ها در زمینه تولید انواع اسانس خوراکی به صورت های مختلف در ایران فعالیت می کنند؟ بهترین تولیدکنندگان معمولاً چه طعم هایی از اسانس را تولید می کنند؟
اسانس های خوراکی معمولاً با طعم انواع میوه ها تولید می شوند، اسانس هایی که نقش بسزایی در تولید محصولات غذایی و به ویژه انواع نوشیدنی ها، دسرها، کیک، بیسکویت و شکلات ها ایفا می کنند. شاید باید گفت که نبود اسانس خوراکی در صنعت غذایی شرکت ها را به دردسرهای بزرگی می انداخت و گاهی تولید یک محصول خواص غیر ممکن می شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اسانس گیاهی یا شیمیایی

اسانس گیاهی و میوه ای نمونه پرمصرف اسانس ها در صنعت خوراکی ها می باشند، این نوع گلاب دو آتیشه قدح ها معمولاً از ساقه و گل های گیاهان تولید می شوند، به عنوان مثال گلاب یکی از بهترین و برترین اسانس های تولید شده در ایران است که از گلبرگ های گل محمدی به دست می آید.
اسانس شیمیایی که پایه کاملاً مصنوعی و شیمیایی دارد در صنایع غیر خوراکی مانند تولید مواد بهداشتی و انواع رنگ های شیمیایی به کار برده می شوند. به عنوان مثال در تولید حشره کش یا مایع سفید کننده معطر از انواع اسانس های شیمیایی بهره می برند.

شرکت اسانس ایران

تولید اسانس گیاهی به شیوه سنتی در ایران قدمت چندین هزار ساله دارد، زمانی که ایرانیان باستان از گل های محمدی گلاب تولید می کردند یا از گل های دیگر به عنوان عطر بهره می برند را می توان جزئی از قدمت تولید اسانس در ایران نامید.
شرکتی مانند اسانس ایران از جمله اولین کارخانه های تولید گلاب پاش فیروزه کوبی است که از سال ۴۱ آغاز به تولید نمود و انواع اسانس های گیاهیف رنگ های مجاز خوراکی، عصاره های خوراکی و اسانس های بهداشتی را به بازار عرضه می کند.
اسانس خوراکی که در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند اغلب به شکل مایع تولید می شوند، اسانس هل، وانیل، پرتقال، لیمو، نارگیل و موز از جمله نمونه های پرفروش و پرمصرف در ایران می باشد.
البته باید خاطر نشان که تولیدکنندگان اسانس خوراکی و گیاهی در ایران بسیار محدود است و بیشتر شرکت های تولید مواد خوراکی انواع اسانس های مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کنند.
دلیل این امر را شاید بتوان تنوع بسیار زیاد محصولات وارداتی دانست زیرا هر نوع اسانسی را که مورد نیاز کارخانه ای باشد با قیمت مناسب توسط شرکت های واردکننده تامین می شود.
شاید تولید اسانس در ایران صنعتی نوپا نباشد اما برای رسیدن به تنوع بالا و همگام بودن با تولیدات جهانی مسیری طولانی در راه است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما