واردات انواع اسانس عطری و صنعتی

آیا می دانستید حجم بیشتر اسانس های موجود در بازار ایران از طریق واردات تامین می شود؟ انواع این اسانس ها عطری و صنعتی هستند و در صنایع مختلفی به کار برده می شوند.
اسانس یا عصاره ها معمولاً به دو صورت تولید می شوند، برخی از آنها کاملاً طبیعی هستند که از برگ یا ساقه گل ها و گیاهان گرفته می شوند، مانند اسانس گلاب. نمونه دیگری از اسانس ها نیز صنعتی و شیمیایی هستند که کلیه مواد و ترکیبات آنها مصنوعی است. هر دو گونه اسانس ها در صنایع مختلف غذایی، دارویی و تولید مواد شیمیایی به کار برده می شوند.

کاربرد اسانس های گیاهی

اسانس گیاهی در کشورهایی که از نظر گونه های گیاهی غنی باشند تولید می شوند، مانند کشور ایران یا بسیاری از کشورهای اروپایی و هند. این اسانس ها کاملاً گیاهی هستند و اغلب در صنایع تولید مواد غذایی به عنوان طعم دهنده، در صنایع آرایشی و بهداشتی برای تولید لوازم آرایشی ارگانیک، در صنایع دارویی برا تولید داروهای گیاهی به کار می روند. کاربرد این گروه از اسانس ها بسیار زیاد است و هر کشوری صنعت و توانایی تولید آنها را ندارد و اغلب اسانس های مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.
اسانس های میوه ای، اسانس گلاب یا روغن های گیاهی را می توان در این گروه جای داد.

کاربرد اسانس های صنعتی و شیمیایی

این نوع اسانس ها معمولاً با پایه مواد شیمیایی تولید می شوند و باید گفت که بر خلاف تصور کاربردهای بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارند. باید اذعان داشت که اگر اینگونه اسانس ها تولید نمی شدند بسیاری از موادی که مصرف می کنیم بوهایی غیر قابل تحمل داشتند. از مهمترین کاربردهای این گروه از اسانس ها می توان به موراد زیر اشاره نمود:

  • تولید انواع مواد شوینده
  • بکارگیری در صنعت پارچه برای تولید پارچه های معطر
  • بکارگیری در تولید انواع اسپرهای خوشبو کننده هوا
  • در صنعت چرم سازی برای از بین بردن بوی پوست
  • در صنعت پتروشیمی
به طور کلی باید در صنایعی بکار گرفته شوند که جنبه خوراکی نداشته و برای سلامت انسان بی خطر باشند. پس تولید کنندگان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند، هر چند که هستند افراد سودجویی که به علت منافع شخصی و سود بیشتر اسانس های مصنوعی را جایگزین اسانس های طبیعی و گیاهی در تولیدات خود می کنند.

عرضه کننده اسانس های وارداتی

همانگونه که بیان شد برخی از اسانس ها از طریق واردات تامین می شوند مانند انواع اسانس های میوه ای برای بکاریگیر در صنایع تولید مواد غذایی یا اسانس های گیاهی برای تولید عطر و ادکلن.
بنابراین صنعت واردات اسانس در ایران رونق بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند اما همانگونه که اذعان کردیم بسیاری از افراد سودجود اسانس های شیمیایی را با نام اصل و گیاهی به فروش می رسانند که تنها راه عدم خرید از آنها و انتخاب فروشگا و نمایندگی های معتبر خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما