فروش اسانس گلاب ارزان قیمت

اسانس گلاب مرغوب و ارزان قیمت اغلب در شهرهایی تولید می شوند که به عنوان قطب تولید کننده گلاب شناخته شده اند. آیا فروش ارزان به معنای پایین بودن کیفیت آن اسانس است؟
ایرانیان از جمله اقوامی به شمار می آیند که از هزاران سال پیش به علم چگونگی تولید و استخراج عصاره گل سرخ دست یافتند، عصاره ای که بعدها از آن انواع گلاب و اسانس گلاب صنعتی به روش های مختلف به دست آمد و تا به امروز در دنیا از نظر میزان تولید و کیفیت رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده است.
شاید به عنوان یک مصرف کننده کمتر توجه ای به موضوع داشته باشیم که اسانس گلاب چگونه تولید می شود یا چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد اما نکته حائز اهمیت این است که کشورهای بسیاری خواستار خرید اسانس گلاب ایرانی هستند.

تولید کنندگان اسانس گلاب ایرانی

اسانس به مایعی خوشبو، غلیظ و معطر اطلاق می شود که از قسمت های مختلف گیاهان به دست می آید. در مورد گل محمدی باید گفت که این اسانس از برگ های صورتی و سرخ این گل به روش های مختلف استخراج می شود.
در ایران مرسوم ترین روش برای تهیه اسانس گلاب قدح، روش تقطیر با آب و بخار است که در تمام شهرهای تولید کننده از آن بهره می برد. بیشترین میزان اسانس در شهرهایی تولید می شود که دارای مزارع و باغ های بزرگ گل محمدی هستند و دسترسی آسانی به تهیه گل جهت گرفتن عصاره آن دارند.
درست حدس زدید شهرهایی مانند کاشان و قمصر در استان اصفهان، میمند و داراب در استان فارس، کارخانه هایی مانند گلاب زهرا در کرمان از جمله بزرگترین تولید کنندگان اسانس گلاب و گل محمدی در ایران به شمار می آیند.

اسانس ارزان قیمت بی کیفیت است؟

از آنجایی که میزان تولید اسانس گلاب در ایران بسیار زیاد است و چند نمونه با درجات خلوص مختلف برای مصارف گوناگون تهیه می شوند، قیمت برخی از آنها به مراتب پایین و مقرون به صرفه است. این موضوع بیانگر بی کیفیت بودن اسانس نیست زیرا به طور کلی اسانس ها از گلاب های درجه یک و باکیفت تولید می شوند و در نهایت خلوص بسیار بالایی دارند.
دلیل ارزان بودن اسانس گلاب در برخی از فصول یا بعضی از شهرها میزان تولید و عرضه آنها است. در فصلی مانند بهار که فصل برداشت گل های تازه است قیمت اسانس گلاب به علت حجم بالای تولید پایین می آید و بهترین فرصت برای خریداران گلاب و اسانس در بازار به صورت عمده خواهد بود.
توجه کنید که میزان تولید هیچ گاه در قیمت جهانی اسانس و فروش آن تاثیر ندارد زیرا اسانس در کشورهای دیگر با ارز و نرخی متفاوت معامله و به فروش می رسد که طبق آخرین آمارها هر لیتر اسانس گلاب ایرانی حدود ۳۰ تا۵۰ میلیون تومان معامله می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما