صادرات اسانس گل‌ محمدی به اروپا

آیا می دانید سالانه چه حجمی از اسانس گل‌ محمدی تولید شده در کشور به اروپا و کشورهایی مانند آلمان صادر می‌شود؟ کدام شهرها در صادرات مرغوب‌ترین اسانس ایرانی پیشتاز هستند؟

زمانی که برای خرید عطر و ادکلن مرغوب با نام های فرانسوی یا آلمان به بازار می روید، یکی از مواد اولیه تولید این ادکلن ها، تولید ایران می باشد. ماده‌ای به نام گلاب صنعتی گل محمدی که مرغوب‌ترین و خالص‌ترین آن در ایران تولید می‌شود. سپس به سایر کشورهای دنیا به ویژه منطقه اروپا صادر می شود.

 

در تولید عطر یا لوازم آرایشی گران قیمت، درصدی اسانس گل محمدی ایرانی به عنوان خوشبو کننده استفاده شده است.

 

تولید اسانس گل محمدی

تا به اینجا متوجه شدید که بهترین نوع گلاب قدح گل محمدی در کشور تولید می شود. اما آیا با بزرگترین شهرهای تولید کننده و صادر کننده این اسانس نیز آشنایی دارید؟ بهره گیری از روش های ارگانیک در پرورش گل محمدی باعث شده است تا انواع گلاب و اسانس مرغوب ایرانی تولید شود.

 

این محصولات، در دنیا یک سر و گردن از محصولات دیگر کشورها بالاتر هستند. بنابراین هر ساله بر میزان تقاضا برای خرید آنها افزوده شود. از بزرگترین شهرهای صادر کننده اسانس گلاب محمدی، باید به شهر کاشان اشاره کرد. طبق آمارها در سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۰۰ کیلو گرم اسانس خالص از این شهر، تنها به اتحادیه اروپا صادر شده است.

 

دومین شهری که به تولید و صادرات اسانس گل محمدی  می پردازد، شهر میمند واقع در استان فارس است. این شهر از لحاظ تولید و صادرات در بین  کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس سابقه‌ای بسیار درخشان دارد.

 

کشورهای آلمان و فرانسه از جمله بزرگترین خریداران اسانس تولید شده در شهر میمند به شمار می روند. آخرین قیمت هر کیلو اسانس فروخته به این کشورها، عددی حدود ۲۵ میلیون تومان برآورد شده‌است.
شهرهای کاشان و میمند به عنوان دو قطب مهم صادر کننده اسانس گل محمدی به اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس می باشند. همچنین شرکت هایی مانند گلاب زهرا یا گلاب نادر نیز از جمله بزرگترین صادر کنندگان اسانس و روغن گل محمدی به این کشورها به شمار می آیند.

 

اسانس گل محمدی

وضعیت فعلی صادرات اسانس گل محمدی

تا قبل از لغو تحریم های جهانی ایران، صنعت صادرات گلاب و اسانس تقریباً متوقف شده بود. اما طی یکی دو سال اخیر این صنعت دوباره رونق گرفته است. خوشبختانه علاوه بر افزایش تقاضا برای خرید اسانس گل محمدی، بازار خرید و فروش جهانی انواع گلاب مرغوب ایرانی نیز رواج یافته است. همچنین شرکت های تولیدی و مصرفی بسیاری خواهان خرید این محصولات شدند.

 

قیمت بالای اسانس در بازارهای جهانی، به طور تقریبی عددی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان است. همچنین فرصت بسیار مناسبی جهت ارزآوری در بخش صادرات محصولات غیر نفتی است. بنابراین این امر تنها با تشویق و حمایت تولید کنندگان از سوی دولت و مسئولان امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما